„A metric that helps you understand how you are doing against your objectives.”
A KPI azt mutatja meg, hogy egy cég milyen hatékonysággal halad a kitűzött céljai felé. A KPI-k egyik leggyakrabban figyelmen kívül hagyott, ámde lényeges tulajdonsága, hogy ezek a mutatók valójában a kommunikáció eszközei is. Éppen ezért a kommunikációra vonatkozó általános „szabályok” is vonatkoznak rájuk: csak a tömör, tiszta és releváns információt lehet feldolgozni és felhasználni.
A teljesítménymutatók lényege, hogy mindegyik egy bizonyos üzleti cél megvalósításához kötődik. Meghatározásuknál a következő lépéseket követjük:
- Mi a kívánt végeredmény?
- Miért jelentős ez a végeredmény?
- Hogyan mérhetjük majd az előrehaladást?
- Hogyan befolyásolhatjuk a végeredményt?
- Ki a felelős az üzleti végeredményért?
- Honnan fogjuk tudni, hogy elértük a kívánt végeredményt?
- Milyen gyakran értékeljük majd az előrehaladást a folyamat során?